tiistaina, toukokuuta 12, 2009

where do I belong?

alku. se on vaikea. en tiedä riittääkö kirjoitustaito, uskallus, tahdonvoima. mutta itseensä pitää uskoa jos tahtoo saavuttaa jotain. se on ainut vaihtoehto.

esittelempä itseni. en viihdy omassa vartalossani, tunnen itseni vähintään ryhävalaan kokoiseksi vaikka painoindeksi viittaa lievään alipainoon. nykyinen 18.1 on mulle liian suuri luku, mä haluan että se on ainakin kaksi numeroa pienempi. kesän lopussa 15-16 olisi mieluinen luku. tosin pelkään että se huomataan. kuka nyt ei huomaisi jos laihdun 6-9 kiloa? sokeat ehkäpä.

tästä tulee tärkeä kesä, joten mun pitää olla upea. tällä hetkellä olen virheitä täynnä. paksut reidet, suuri maha, huono iho. vääränväriset silmät ja oikutteleva tukka. löydän itsestäni vikoja vaikka kuinka, se lista on loppumaton. se kertookin kai jotain itsetunnosta, siitä miten maan rakoon se on poljettu.

koulua ei ole enää paljon jäljellä. vain muutama päivä, mutta kokeita sitäkin enemmän. englanninkoe, biologiankoe, historiankoe, fysiikankoe. äidinkielen kirjaesitelmä. mun pitäis oikeesti lukea noihin kunnolla, sillä mä haluun nostaa mun keskiarvoa. se oli joulutodistuksessa noin kahdeksan. tavoitteeni olisi 8.5 tai ainakin lähes. ysiluokka on vaikein, ja sielläkin pitäisi sitten syksystä eteenpäin pärjätä. en tiedä miten teen sen, kun kasiluokkakin tuottaa jo ihan liikaa vaikeuksia.

niinkuin sanoin, tästä kesästä tulee tärkeä. koulunpäätösbileet, powercup oulussa (lentopalloa), rippileiri, rippijuhlat, 15-vuotissynttärit ja vaikka mitä. rippijuhlamekossa pitäisi olla upea. siksi pitää laihtua vähintään 3-4 kiloa siihen mennessä.

aamupaino oli 53,2kg. voisin miettiä vähän deadlinejä mun painotavotteille. ei mitään 1kg/vko tahtia vaan hitaampaa, ettei tule sitten järkyttäviä takapakkeja ja angstaamisia.

koulun loppuminen 31.5. - 51-52kg
powercup 4.-7.6. - 51kg
rippileiri 22.-26.6. - ?
rippijuhlat 28.6. - 50kg
synttärit 1.7. - ?
syksy, ysiluokan alku - 44-47kg

en laittanut noihin kaikkiin painotavotetta kun ne on niin lähekkäin. mulla on myös muita tavotteita. pitäs alkaa herkkulakkoon (ja ehkä myös karkkilakkoon), saada iho kuntoon, alkaa tehdä kunnolla lihasharjoituksia, alkaa lenkkeillä ja lopettaa roskaruoan syöminen. siinä oli kai jotain päälimmäisiä. ainiin, tietenkin vielä pitäs päästä mopokorttikokeesta läpi.

tää postaus on varmasti jo kilometrin pituinen, mutta kirjotan nopeesti tähän loppuun vähän syömisistä. oon syöny n. 800kcal tänään. vielä ois edessä lämmin ruoka, mutta yritän syödä vähän ja olla illalla syömättä mitään. tai jos on pakottava tarve, voisin sallia itselleni 48kcal sisältävän rasvattoman jogurtin. tuun illalla editoimaan tähän postaukseen kalorimääriä mitä on uponnu suuhun.

edit klo 21:28

ahdistus on valtava. en ole syönyt mitenkään järkyttävästi, ehkä jotain 1300 kalorin kohdille. miksi vaaka kuitenkin näyttää 53,9 kiloa? miksi? kuinka paljon lapaluiden kärkien väliin ulottuvat päältä paksut ja latvoista ohuet hiukset painavat märkinä? kertokaa! miksi mua ahdistaa tällä tavalla? miksi mä en laihdu? mä tahdon muuttua keijuksi, kauniiksi jääprinsessaksi.

ainiin. lintsasin tänään koulusta, ja lintsaan varmasti huomennakin. tulossa on 6 koetta ja pari esitelmää, niihin pitäs lukea ja valmistautua.

2 kommenttia:

  1. Miten aattelit rippileirillä laihtua? Siellä syödään KOKO AJAN, etkä pääse liikkumaankaan? Ite oon nyt alkanu opetella oksentelemaan, ettei hirveenä lihois leirillä, joka alkaa tuossa kesäkuun alussa..

    VastaaPoista